Τανζανία-Ζανζιβάρη:Ταξίδι εμπειρία ζωής!!

2018-01-09

Την επόμενη μέρα θα πηγαίναμε με ξεχωριστό τζιπ από τα κορίτσια που ήταν μαζί μας καθώς εκείνες θα συνέχιζαν για το πάρκο Serengeti και εμείς θα πηγαίναμε στον κρατήρα Ngorongoro που μας επιφύλαξε και τις πιο όμορφες συγκινήσεις!!

Έτσι ξυπνήσαμε στις 06:00 το πρωί φάγαμε πρωινό και φύγαμε με ανυπομονησία καθώς είχα διαβάσει ότι πρόκειται για ένα μέρος με μεγάλο πληθυσμό ζώων που δεν μεταναστεύει και αφού ξεκινήσαμε νωρίς θα βλέπαμε αυτό που και όντως έγινε...τα λιοντάρια να κυνηγούν!!!

Ο κρατήρας του Ngorongoro πριν χιλιάδες χρόνια ήταν βουνό-ηφαίστειο και υπολογίζεται ότι έφθανε τα 5000 μέτρα δηλαδή σαν το Κιλιμάντζαρο,έπειτα εξερράγη και κυριολεκτικά ήταν σαν να κατεδαφίστηκε φτάνοντας πλέον στο ψηλότερο σημείο του τα 1800 μέτρα σχηματίζοντας μια τεράστια ηφαιστειακή καλντέρα.Σαν να μιλάμε δηλαδή για ένα τεράστιο μπολ όπου μέσα ζουν τα ζώα κάτι που το καθιστά το καλύτερο μέρος για να παρακολουθήσει κανείς την άγρια ζωή.Το πρωί στον κρατήρα στο υψόμετρο που θα ανεβείτε κάνει κρύο οπότε φροντίστε να έχετε μαζί σας ζακέτα,κατά τα άλλα ο καιρός σε όλη τη διάρκεια ήταν ιδανικός με δροσερό αεράκι που μας δρόσιζε και χωρίς βροχή.

Εδώ θα δείτε και πολλές ύαινες οι οποίες είναι από τα πιο αιμοβόρα ζώα σκοτώνοντας ακόμα και λιοντάρι όντας σε ομάδες και ευθύνονται για περισσότερους θανάτους ζώων ακόμα και από τα λιοντάρια που κυνηγούν περίπου κάθε 3 μέρες.

Αρχικά συναντήσαμε μια οικογένεια από λιοντάρια να κοιμάται κάτω από ένα δέντρο 3 θηλυκά μαζί με δύο μικρά και στη συνέχεια ένα θηλυκό που είχε πιάσει ένα μικρό γκνού και το έτρωγε.Η στιγμή που μας τρέλανε είναι όταν είδαμε ένα αρσενικό λιοντάρι να έχει αρπάξει ένα μικρό Βουβάλι από το κοπάδι που έκανε επίθεση και να το απομακρύνει καθώς τα υπόλοιπα βουβάλια τον πλησίαζαν για να πάρουν εκδίκηση!

Εκείνος έβλεπε πίσω την απειλή να έρχεται και βιαζόταν να κρυφτεί όμως ήταν κουρασμένος και καθυστερούσε.Να σας πω εδω ότι το Βουβάλι είναι από τα πιο επικίνδυνα ζώα και όντας σε κοπάδι μπορεί εύκολα με τα κέρατα του να σκοτώσει ακόμα και τον βασιλιά της ζούγκλας!

Κάποια στιγμή βλέποντας το λιοντάρι ότι δεν μπορεί να ξεφύγει έκατσε κάτω από ένα δέντρο που είχε κάποιο βάθος στη ρίζα του προσφέροντας του έτσι μια κάλυψη και έχοντας βοηθό ένα δεύτερο αρσενικό που σηκώθηκε από το πουθενά αφού έως τώρα δεν φαινόταν.
Τα βουβάλια και ενώ ήταν πολλά κάθε φορά που πλησίαζαν έκαναν πίσω αφού ακούγοντας το βρυχησμό των αρσενικών,που αποδείχτηκε δυνατό όπλο ,δίσταζαν να επιτεθούν.Έπειτα από δέκα λεπτά προσπάθειας έφυγαν άλλωστε το μικρό Βουβάλι ήταν νεκρό.

Ακόμη μια φορά η ομορφιά του τοπίου ήταν απίστευτη και σε ορισμένα σημεία άλλαζε το σκηνικό από αφρικανική σαβάνα σε μια όαση από δέντρα με λίμνη και χορτάρι!!Υπάρχει και λίμνη με ιπποπόταμους και εδώ με την διαφορά ότι εδώ μπορούσαμε να τους παρακολουθήσουμε από πολύ μικρή απόσταση.

Και εδώ δεν έβγαιναν στιγμή από το νερό και με την ουρά τους πετούσαν συνεχώς νερό στο σώμα τους και έκαναν περιστροφές για να κρατιούνται δροσεροί.
Ακόμα και ο χώρος που σταματήσαμε για το κολατσιό μας ήταν μαγικός δίπλα σε μία λίμνη με ιπποπόταμους και γύρω ζέβρες να περιφέρονται.Υπήρχε φρουρός με όπλο για προφύλαξη σε περίπτωση κινδύνου και έπρεπε να έχουμε το νου μας αυτή τη φορά στα γεράκια που έκαναν κύκλους από πάνω μας για να μας αρπάξουν φαγητό.

Επίσης εδώ μας εντυπωσίασαν πολύ τα ιδιαίτερα πτηνά.

Πιο χαρακτηριστικό εκείνο που ονομάζουν γραμματέα για τα περίεργα φτερά στο κεφάλι που μοιάζουν με στυλό στο αυτί όπως μας εξήγησε ο οδηγός!

Ξέχασα να αναφέρω ότι συναντήσαμε πολλές φορές και τον αγαπημένο αγριόχοιρο από την ταινία του Lion King τον Pumba.

Εδώ οι πιθανότητες να δείτε λιοντάρια είναι πολλές αφού ο πληθυσμός τους είναι μεγάλος καθώς πάντα υπάρχει τροφή στον κρατήρα.Κάποια στιγμή παρατηρούσαμε δύο θηλυκά να κάθονται στο χορτάρι μέχρι που εμφανίστηκε ένα τρίτο κυριολεκτικά μπροστά από το τζιπ μας το οποίο δεν βλέπαμε γιατί ήταν ξαπλωμένο κάτω από ένα μικρό γεφυράκι που βρισκόμασταν.

Κατά τις 14:00 φύγαμε από τον κρατήρα όντας πολύ ευχαριστημένοι και με τον οδηγό μας να μην πιστεύει στην τύχη μας,εγώ βέβαια ήθελα να δω και ένα μαύρο Ρινόκερο που υπαρχουν εδώ και να συμπληρώσουμε το Big five ,όμως υπάρχουν μόνο 20 περίπου και εμφανίζονται κυρίως την περίοδο των βροχών.
Φεύγοντας τώρα μας περίμενε άλλη μία έκπληξη που δεν πιστεύαμε στα μάτια μας,ένα ζευγάρι από λιοντάρια είχε κλείσει το δρόμο και ερωτοτροπούσαν με εμάς θεατές!!!

Βέβαια να πω ότι ο βασιλιάς αποδείχτηκε πολύ γρήγορος όμως η κραυγή της ικανοποίησης στο τέλος ήταν όλα τα λεφτά με την λιονταρίνα να κυλιέται στο χώμα κάνοντας περιστροφές,προφανώς από ικανοποίηση!Έπειτα ανέβηκαν στο ύψωμα δίπλα στο δρόμο για να φύγουν μαζί σαν ερωτευμένο ζευγαράκι και μου χάρισαν την ευκαιρία να βγω μια selfie μαζί τους σε απόσταση αναπνοής!!

Έπειτα από τόσο υπέροχη μέρα ακολούθησε η διαδρομή 5 ωρών προς το αεροδρόμιο του Κιλιμάντζαρο για την πτήση μας για Dar es Salaam στις 21:00 όπου θα διανυκτερεύαμε στο αεροδρόμιο και θα παίρναμε την πρώτη πρωινή πτήση στις 07:00 για Ζανζιβάρη.Εδώ να πω ότι αρχικά ότι η πρώτη πτήση είχε κλειστεί με Fastjet με κόστος 32€ αλλά μας έστειλαν μήνυμα ότι ακυρώθηκε και στη συνέχεια κλείσαμε με Precision air και κόστος που είχε φτάσει τα 88€!

Ένα λάθος στην οργάνωση που έκανα και θέλω να το αναφέρω ώστε να το αποφύγετε, είναι να ρίξετε μια ματιά όταν κλείνετε τις εσωτερικές πτήσεις στη σελίδα της Air Tanzania που θα βρείτε απευθείας σύνδεση από Αρούσα για Ζανζιβάρη με καλές τιμές!
Σε όλη την διαδρομή είχαμε μια υπέροχη συζήτηση με τον οδηγό μας καθώς διψούσαμε να μάθουμε λεπτομέρειες για την ζωή των ανθρώπων εδώ.Πληροφορίες που με εντυπωσίασαν είναι ότι η χώρα αποτελείται από 200 διαφορετικές φυλές με τους Μασάι να είναι το 1,5% απλά ξεχωρίζουν λόγω της παραδοσιακής ενδυμασίας,υπάρχουν διάφορες θρησκείες από Καθολικούς,Μουσουλμάνους,Ορθόδοξους,μέχρι Λουθηριανιστές και Αγγλικανιστές.Άνθρωποι σαν οδηγό μας που έχουν καλύτερο βιωτικό επίπεδο πηγαίνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικό σχολείο σε ιδιωτικά νοσοκομεία καθώς το επίπεδο στα κρατικά είναι χαμηλό και ασφαλώς δεν μας ξάφνιασε το γεγονός που όλοι μας έλεγαν ότι η χώρα είναι πλούσια όμως η κυβέρνηση που υποτίθεται είναι δημοκρατική καταχράζεται τα χρήματα και νοθεύει τις εκλογές!!
Κάναμε και μια στάση σε ένα μαγαζί που πουλάει αναμνηστικά αλλά και για να δούμε τον περίφημο Τανζανιτή.Πρόκειται για ένα μπλε πετράδι που βγαίνει μόνο στους πρόποδες του Κιλιμάντζαρο και είναι εξαιρετικά σπάνιο και ακριβό βέβαια.

Έτσι κάνοντας όμορφες συζητήσεις πέρασαν ευχάριστα οι ώρες της διαδρομής και φτάσαμε στο αεροδρόμιο για την πτήση προς Dar es Salaam.

© 2017 Το ταξιδιωτικό blog travelSIF Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.